De reis van uw leven begint hier! Of u nu een studiereis wilt boeken of heerlijk op vakantie wilt, wij doen er alles aan om uw droomreis te verwezenlijken. Bekijk op uw gemak alle mogelijkheden. Mochten uw specifieke wensen niet op onze website naar voren komen, neem dan contact met ons op.

Over ons

Bij DeTra werken momenteel twee personen:

Ger Demper
Na een lange periode als beroepsmilitair in het leger te hebben gezeten heeft hij bij diverse bedrijven gewerkt als hoofd communicatie. Zijn reisorganisatie-ervaring begon hij op te doen bij zijn baan in het ziekenhuis van de VU in Amsterdam. Als hoofd PR en voorlichting is hij hier begonnen met het organiseren van studiereizen voor de Vereniging Academische Ziekenhuizen (VAZ). Deze vereniging bestaat uit alle voorzitters van de raden van bestuur van de academische ziekenhuizen. Nadat hij bij dit ziekenhuis is weggegaan is hij deze reizen blijven organiseren. Na nog een aantal banen te hebben gehad is hij bij de Postbank en de ING terecht gekomen waar hij als hoofd Personeelsbelangen vele evenementen heeft georganiseerd, waaronder Seniorendagen voor alle oud-medewerkers en het grote Postbankpersoneelsfeest, dat voor 15000 mensen werd georganiseerd in de Efteling. Na een reorganisatie is hij vertrokken bij de ING en is bij DeTra terecht gekomen en is daar nu eigenaar van.

Ton Demper
In 1992 is Ton begonnen aan de studie Manager Uitgaand Toerisme en Reisorganisatie aan de Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer. Tijdens deze studie heeft hij diverse nevenactiviteiten gedaan, waaronder bestuurslid van de Sportcommissie van zijn studentenvereniging en bestuurslid van de commissie die zich bezighield met het organiseren van feesten ter bevordering van de integratie van de samengesmolten opleidingen Toerisme en Verkeer. Zijn stage heeft hij gelopen bij een reisorganisatie op het eiland Bali in Indonesië. Na zijn studie heeft hij, in verband met de onvrede over het massatoerisme een reisorganisatie opgezet dat zich zou gaan toeleggen op maatreizen. In 2002, toen Ger Demper bij het bedrijf kwam, heeft hij een stapje teruggedaan en is zich gaan toeleggen op dat waar hij goed in is, productontwikkeling en reissamenstelling. Sinds april 2004 is hij weer mede-eigenaar van DeTra.

 

Het aanbod van DeTra is in een viertal productgroepen onder te verdelen:

Maatreizen voor individuele klanten (FIT)

Deze reizen worden op maat samengesteld in opdracht van klanten die iets bijzonders willen of elders hun reis niet kunnen vinden. De reizen worden georganiseerd naar een groot aantal bestemmingen. Onder het motto “anything is possible” gaan we, in overleg met de klant door totdat de ideale reis is gevonden. Voordeel hiervan is dat er geen facet van de reis is waar de klant geen inspraak in heeft. Gevolg hiervan is dat een klant altijd tevreden op een reis kan terugkijken.

Groepsreizen op aanvraag (GIT)

Omdat DeTra zich heeft gespecialiseerd in maatreizen is het aanbieden van groepsreizen waarvoor mensen zich kunnen inschrijven niet iets dat snel wordt gedaan. Enkel als er een reis is die iets bijzonders heeft, wil het voorkomen. DeTra organiseert wel groepsreizen aar deze zijn allemaal aangevraagd door klanten. Zo organiseert DeTra nu sinds twee jaar groepsreizen voor de personeelsvereniging van de Nationale Nederlanden. Dit gaat meestal om stedenreizen zoals Rome of Wenen. Maar ook een culinaire reis naar Italië heeft op het programma gestaan.

Studiereizen voor de Gezondheidszorg

Als sinds het bestaan van DeTra organiseren wij studiereizen voor de gezondheidszorg in Nederland. In de afgelopen jaren hebben wij ook de aandacht gekregen van instellingen buiten Nederland die naar Nederland willen komen. Doordat wij vele studiereizen hebben georgansieerd hebben we inmiddels een uitgebreidt netwerk binnen de mondiale gezondheidszorg. Dit zorgt ervoor dat wij over een groot deel van de wereld toegang hebben tot ziekenhuizen en instellingen en zo iedere studiereis kunnen organiseren. We organiseren de reizen voor onder andere de NFU, Sigra, V&VN en diverse ziekenhuizen. Mocht u met een groep ook een bepaald thema ergens op de wereld willen uitwerken, dan kunnen wij dit voor u organiseren.

Bijzondere Evenementen

Ook bij het organiseren van bijzondere evenementen kan DeTra haar steentje bijdragen. Hetzij op managementvlak, hetzij op uitvoerend niveau. Juist het opzetten van iets bijzonders is iets waar DeTra goed in is. Mede doordat we een ruim netwerk bij alle nodige organisaties hebben, gaat niets te ver.

Unique Selling Points

Er is een aantal punten waarin DeTra zich probeert te onderscheiden van andere reisorganisaties

Kennis

Al sinds het oprichten van DeTra wordt ernaar gestreefd alle bestemmingen en hotels die we aanbieden zelf te hebben gezien. Het is een feit dat in de reisbranche een groot aantal mensen hun kennis uit externe bronnen haalt. Zo kan het voorkomen dat klanten verkeerde of verouderde informatie voorgeschoteld krijgen. Dit heeft dan vaak een negatieve invloed op de beleving van een reis. Een ander nadeel hiervan is dat de medewerker geen extra informatie kan verschaffen die niet in de externe bron vermeldt wordt. Als je alles weet van een bestemming uit ervaring kan je de klant beter voorlichten en zo eventuele ergernissen tot een minimum terugbrengen. Hoewel het niet altijd lukt hebben we op dit moment uitgebreide kennis van 90% van de door ons aangeboden bestemmingen. Mocht er een klant komen die iets bijzonders wil naar een bestemming die wij nog niet kennen, gaan wij vaak eerst zelf naar die bestemming, waarna we de klant een programma doen toekomen gebaseerd op de kennis die wij hebben vergaard.

Kwaliteit

Dit staat bij DeTra hoog in het vaandel. Echter wordt kwaliteit niet altijd gebaseerd op luxe en prijs. Het is voor ons belangrijk juist die zaken in ons product te bieden dat het net even dat beetje meer is. In sommige gevallen houdt dit niet in dat luxe hotel met alles erop en eraan, maar juist dat schattige hotelletje op die unieke locatie zonder een föhn of telefoon. Juist dit punt maakt het zo belangrijk dat we zelf locaties onderzoeken. Alleen dan heb je de mogelijkheid om die producten te vinden.

Service

Dit is voor ons misschien wel het belangrijkste punt. Wat heb je immers aan een goed product als je de klant niet op een goede manier kunt bedienen en adviseren. Mede om deze reden hebben we geen groot pand, vanwaar er wordt gewerkt en waar klanten worden ontvangen. We maken een afspraak met de klant en overleggen dan thuis met hem en/of haar wat de wensen zijn. De klant hoeft het huis niet uit en hoeft daarnaast geen honderden pagina’s door te bladeren alvorens iets te vinden. Nadat we met de klant hebben overlegd, maken wij een programma en drukken een unieke brochure voor deze reis. Zo nodig kan dit nog worden aangepast. Indien nodig regelen we ook visum, paspoort en vervoer naar de luchthaven.